Com posicionar el teu blog a Google

Posiciona el teu blog a Google seguint aquests passos

Posicionar el teu blog a Google i que els posts sortin a la primera pàgina en el menor temps possible és sens dubte el somni de tots els que tenim un blog.

Impossible? No, aquí tens un exemple d’una de les meves webs.

Buscant “text catala invitacions de casament” o “invitacions en catala” els dos primers resultats que surten són la meva web d’Estàs Convidat.

Cristina Masferrer · Posicionament web, SEO i disseny web

Cristina Masferrer · Posicionament web, SEO i disseny web

Fàcil? Tampoc, aconseguir-ho no és fàcil.

No només cal que sapiguem escriure, sinó cal que el contingut dels nostres posts estigui orientat a SEO per poder posicionar bé el nostre blog als cercadors.

De res ens serveix invertir hores a escriure un post si aquest no arriba a les persones que hi puguin estar interessades i/o ningú hi fa clic.

Un contingut, únic, original i de qualitat és una de les millors “armes” per obtenir visites de qualitat al nostre blog, però a més a més, cal tenir en compte els següents punts:

– què hàgim investigat si el nostre públic potencial pot estar interessat en aquest tema
– que identifiquem les paraules clau correctes dels posts
– que col·loquem les paraules clau al lloc indicat
– que sapiguem com començar a moure els nostres posts

SEO per Blogs. Identifica les millors paraules clau pels teus post.

El primer pas per posicionar un post a Google és identificar les paraules clau més importants d’aquest. Per a això, hauràs de:

– Realitzar un estudi de la competència per saber si han escrit sobre això i quines paraules han utilitzat (bàsicament per intentar no utilitzar les mateixes en el cas que ja les tinguin molt ben posicionades i buscar paraules relacionades)
– Cercar paraules clau específiques segons la temàtica del post i decidir si val la pena escriure sobre això segons les cerques mensuals que tinguin
– Decidir finalment quines paraules utilitzaràs

En aquest post t’explico com fer un Keyword research o recerca de paraules clau

On hem d’escriure les paraules clau

– Les paraules clau han d’aparèixer al títol del post, això és fonamental.
– També han d’aparèixer a la url.
– Als subtítols pots utilitzar paraules clau relacionades.
– Cal inserir imatges als posts per fer-los més atractius, i a les etiquetes ALT d’aquestes imatges hi has d’escriure de nou les paraules clau.
– Al text en qüestió també hi han d’aparèixer les paraules clau però sense passar-te, ja que Google et pot penalitzar.

En aquest post t’explico on escriure les paraules clau

Quina extensió ha de tenir el text?

Si vols que el teu post aparegui a la primera pàgina de Google et recomano que sigui almenys de 2000 paraules.

Però no hi posis palla.

Si escrius menys paraules (com el meu post d’Estàs Convidat) no sortiràs a la primera pàgina? Doncs depèn. Si ningú més ha escrit sobre això ni ha posicionat per aquestes paraules, sí que hi sortiràs. Si hi ha molta competència, serà molt més complicat.

Crea continguts interessants pel teu públic objectiu.

Utilitza tècniques de SEO Copywriting per als teus posts.

El SEO Copywriting consisteix a escriure textos orientats 100% al teu públic objectiu però també amb la intenció de posicionar el contingut i el teu blog a Google per arribar al màxim de públic objectiu possible.

Cal redactar contingut de qualitat.

Però cal que aquest contingut t’ajudi a posicionar el teu blog a les primeres pàgines de Google.

Enllaços interns. Augmenta el temps que passen els usuaris navegant pel teu blog.

Crear una bona estructura d’enllaços interns ajudarà que els teus usuaris dediquin més temps a navegar pel teu blog, la qual cosa t’ajudarà no només a aconseguir més vendes sinó també a posicionar el teu blog a Google.

Cap a on podem redirigir als usuaris:

– a altres continguts relacionats del nostre blog
– a pàgines de venda dels nostres productes o serveis

Escriure un post que posicioni i aconseguir que el nostre blog tingui lectors no només afecta com redactem el contingut sinó també com “dirigim” als nostres lectors.

Fes una bona difusió dels teus continguts

A part de voler posicionar el nostre blog a Google per aconseguir visites, cal que fem difusió dels nostres posts per començar a arribar al nostre públic potencial.

On podem difondre els nostres posts:

– comparteix-los a les xarxes socials
– si utilitzes email màrqueting, fes-li arribar als teus subscriptors
– enganxa l’enllaç a fòrums, grups o converses que parlin del mateix per donar-hi el teu punt de vista
– facilita que els teus usuaris puguin compartir també

Aconsegueix backlinks naturals per posicionar el teu blog a Google

Una de les accions que més ens pot ajudar a posicionar un post a Google és que altres webs l’enllacin, això es diu backlinking.

Però compte, no tots els links ens serveixen.

Cal que les webs que enllacin amb el nostre post o blog siguin d’una temàtica similar. Si algun amic o familiar te una web completament diferent de la vostre, no intercanvieu backlinks perquè Google us pot penalitzar. Tampoc caigueu al parany de comprar enllaços per posicionar més ràpid el vostre blog.

Com aconseguir backlinks

– Blogs amb temàtiques complementàries on hi puguis participar com a convidat
– Fòrums i directoris de qualitat
– Diaris i revistes digitals que parlin sobre el mateix tema i hi puguis participar ampliant la informació

La meva recomanació

Si és la primera vegada que començaràs a escriure els teus posts pensant amb el SEO, et recomanaria que fessis una bona selecció de paraules clau i de paraules relacionades. Insereix-les a totes les ubicacions importants perquè els usuaris et trobin fàcilment i, al mateix temps, comparteix els teus posts en altres canals perquè més usuaris accedeixin al teu contingut i al mateix temps a altres parts de la teva web.

Cristina Masferrer
Cristina Masferrer

Dissenyadora web i SEO especialitzada en empreses turístiques i del sector dels esdeveniments. Tens web i no fas SEO? Llegeix la meva guia gratuïta sobre posicionament web👇

Guia gratuïta de SEO

Deixa un comentari