Crea cupons amb Woocommerce
Utilitzar cupons de descompte és una de les estratègies més utilitzades per atraure nous clients a la nostra botiga online i també per aconseguir que els clients fidels tornin a comprar.
Amb WooCommerce podem crear diferents tipus de cupons de manera senzilla però que s’adapten a les necessitats de la majoria de botigues online
Com crear un cupó de descompte a WooCommerce
Suposem que acabeu de llançar la web i voleu oferir als vostres clients un descompte del 5% en tots els productes en la seva primera compra.
Per afegir un cupó nou, hem d’anar a Marketing → Cupons i feu clic a Afegeix un cupó. Al camp Codi de descompte hi hem d’escriure el codi que introduirant els clients per obtenir el decompte, per exemple “primeracompra”. El camp Descripció és opcional i només és per nosaltres. Per recordar l’objetiu del cupó, us recomano escriure-la “5% de descompte en la primera compra”
A continuació, hi ha els camps per configurar el nostre cupó de descompte:
- General
- Restricció d’ús
- Límits d’ús

Configuració General dels cupons
Hem de triar entre tres tipus de descompte, configurar un import de descompte i decidir fins quan està disponible.
Per defecte, WooCommerce inclou tres tipus de descompte:
- Descompte en percentatge (apliquen un descompte percentual a tota la cistella).
- Descompte fix a la cistella (apliquen un descompte per import fix a tota la cistella).
- Descompte fix als productes (apliquen un descompte fix als productes seleccionats). El descompte es calcula per article i no per a tot el carretó.
Utilitzeu el camp per definir el tipus de descompte que voleu oferir, el camp per establir l’import del descompte i la Data de caducitat del cupó per establir una data de caducitat.
També podeu oferir enviament gratuït als clients que utilitzin el cupó.

Restricció d’ús dels cupons
Si no seleccionem cap restricció, qualsevol client podrà afegir el cupó a la cistella de la compra i obtenir el descompte.
Si voleu aplicar algunes restriccions al vostre cupó aquí teniu la llista del que podeu fer:
- Definir una despesa mínima o màxima per aplicar o no el cupó. En el meu exemple he posat una despesa mínima de 15€
- Decidir si es pot utilitzar amb altres cupons o amb articles rebaixant. Jo he escollit que no es pugui utilitzar en productes ja rebaixats ni amb altres cupons.
- Incloure o excloure productes o categories seleccionats.
- Limitar dels correus electrònics “permesos” (verificats amb l’email de facturació del client)

Límits d’ús dels cupons
Un cop configurat el cupó, cal que decidim quantes vegades es pot utilitzar el cupó per client o en total. També podem definir el nombre de productes als quals es pot aplicar alhora.
En el meu exemple he posat que només es pugui utilitzar 1 cop per client però sense limit de clients.

Ara, si els nostres compradors afegeixen el cupó “primeracompra” a la cistella, obtindran un 5% de descompte sobre tots els productes.

Exemples de cupons que podem crear amb Woocommerce
Configuracions bàsiques:
- % de descompte en la primera compra
- % de descompte en una categoria o producte determinat
- Enviament gratuït
- € fixe de descompte en la compra d’un producte
Configuracions complexes:
- % de descompte els 100 primers clients en utilitzar el cupó
- % de descompte en un producte en comprar-ne dues unitats
- Producte gratuït al comprar-lo juntament amb un altre producte
La meva recomanació
La meva recomanació és que comencis creant cupons senzills, i a mesura que et vagin funcionant i et sentis més segura de crear estratègies més elaborades, utilitzis cupons més complexes.

Cristina Masferrer
Dissenyadora web i SEO especialitzada en empreses liderades per dones emprenedores. Tens web i no fas SEO? Llegeix la meva guia gratuïta sobre posicionament web👇